zaterdag 5 september 2009

Happy Birthday

Materialen:
Tubes onbekend bij mij, bij jou wel bekend?
Geef het aub door aan mij dan kan ik de Credit in orde maken.
De andere 2 materialen komen uit een scrapkit van Lorie,
ik mag niet de hele kit met jullie delen,
maar dus wel wat ervoor deze les nodig is.
Materialen Hier downloaden.


Daar gaan we weer :)

- Open een nieuwe afbeelding van 500 x 500 wit.
- Open al je spulletjes in Psp en volg mijn stappenplan :)
- Lagen - nieuwe rasterlaag.
- Selecties - alles selecteren.
- Kopieer: Idavi-buzibday-paper8 en plak deze in de selectie.
- Zet de laagdekking van deze laag terug naar 55%
- Selecties - Niets selecteren.
- kopieer: Idavi-buzibday-partyfloor1 en plak deze als een nieuwe laag op je afbeelding.
- Afbeelding verkleinen met: 15%
- Verplaats deze naar beneden (zie voorbeeld les)
- Kopieer: bb-BGgoodfriends_01 en plak als een nieuwe laag.
- Verkleinen met 65%
- Verplaats de dames op de Partyfloor (zie les voorbeeld)
- Geef de dames de volgende slagschaduw: V:2 H:2 D:45 V:15 Kleur:Zwart
- Open vervolgens de rest van je tubes en geef die een leuke plek op je crea,
verklein ze naar eigen inzicht!
- Geef deze tubes dezelfde slagschauw als de dames :)
- Lagen - Nieuwe Rasterlaag.
- Neem een leuke kleur uit je crea en vul je afbeelding daarmee (Ik koos:#d05992)
- Selecties - alles selecteren.
- Selecties - wijzigen - imkrimpen met: 10 pixels.
- Druk vervolgens op de Delete toets van je toetsenbord.
- Selecties - wijzigen - imkrimpen met 5 pixels.
- Vul deze selectie met een andere kleur uit je crea (Ik koos:#f1db70)
- Selecties - wijzigen - imkrimpen met 5 pixels.
- Druk vervolgens weer op de Delete toets van je toetsenbord.
- Nu heb je dus een vrolijk Frame :)
- Selecties - niets selecteren.
- Ga op de laag van de ballonnen staan en zet deze boven je frame laag,
zodat de ballonnen dus voor het frame komen te staan.
- Plaats je watermerk en een leuke tekst op je crea,
en hupla klaar is je feestelijke crea :)

Deze les mag niet zonder mijn toestemming elders geplaatst worden!
Laat alle bestandsnamen intact!
Nadine© 20 Juli 2008

Geen opmerkingen:

Een reactie posten